яну 082014
 

Renault_53204_global_enSpark-Renault SRT_01E направи първата си динамична публична поява в Лас Вегас, САЩ, пред очите на множество фенове на технологиите, дошли да видят Consumer Electronics Show (CES) в Лас Вегас. Болидът бе в ръцете на бразилския пилот Лукас ди Граси, който мина по Las Vegas Strip, след което стигна до Mandalay Bay в центъра на града.

Демонстрационната обиколка потвърди, че визионерската идея за изцяло електрически едноместен болид днес е почти реалност, за която Renault, като технически партньор, даде значителен принос. Това е възможно благодарение не само на рекорда от победи в моторния спорт, но също така и на лидерството, на което компанията се радва в света на електрическите автомобили.

Renault_53203_global_enПатрис Рати, Изпълнителен директор на Renault Sport Technologies, заяви: “Всички в Renault сме много горди, че успяхме да покажем, пред очите на много технически грамотна публика в Лас Вегас, 100-процентовия електрически Spark-Renault състезателен болид в реални условия. Работата, която бе свършена от всички технически партньори през последните няколко месеца, бе фантастична. Така болидът отговаря на високите състезателни стандарти на Renault. Много сме щастливи от постигнатия до момента резултат. Нашите инженери ще продължат работата си със Spark, Dallara, McLaren, Williams и Michelin, за да подобрят допълнително Spark-Renault SRT_01E, така че всички отбори да могат да се състезават със 100-процентовия електрически болид, когато шампионатът започне.”

За Renault
Групата Renault произвежда автомобили от 1898. Днес тя е международна група, обединяваща няколко марки. През 2012 тя продаде 2,5 млн. автомобила в 118 държави. За нея работят над 128 000 човека. За да отговори на основните технологични предизвикателства на бъдещето, и да продължи стратегията си на пачеливш растеж, Групата впряга своето международно развитие и взаимно допълващите се марки, Renault, Dacia и Renault Samsung Motors, заедно с електрически автомобили, Алианса с Nissan и партньорството си с AVTOVAZ и Daimler. С 12 световни титли и 35 години, опитът на Renault във Формула 1 е също толкова забележителен, колкото е векторът на иновации, имидж и осведоменост.