окт 282013
 

F1 - INDIA GRAND PRIX 2013Infiniti Red Bull Racing и Renault Sport F1 си гарантираха своята четвърта поредна световна титла при конструкторите. Изключително успешното партньорство записа 10 победи, 8 полпозишъна, 10 най-бързи обиколки и 470 точки до момента през сезона, като до края му остават още три старта.

За пръв път от над 20 години се случва такова партньорство между конструктор и производител на двигатели да записва подобна поредна успешна серия. Всъщност, само веднъж в историята на спорта подобно партньорство е постигало идентично постижение (McLaren-Honda от 1988 – 1991).

Тази титла приключва V8 ерата за Renault по възможно най-добрия начин. Френският производител си осигури първата титла по правилата за V8 двигателите през 2006 с Renault F1 Team, а сега завършва цикъла, спечелвайки последната титла. С пет от възможните осем титли и 57 победи, Renault вече е най-успешният производител на V8 двигатели във Формула 1.

Титлата за 2013 оформя общия брой конструкторски корони за Renault на 12*.

Жан-Мишел Жалиние, Президент на Renault Sport F1, каза: „Поздравления за всички в Милтън Кейнс за изключителния начин, по който бе спечелена титлата. Поддържането на подобен непрекъснат успех, в такава конкурентна среда, изисква енергия и креативност – и преди всичко, безпроблемно партньорство. За Renault този успех слага край на 8-годишната V8 ера с пет световни титли, блестяща награда за aбсолютната отдаденост на екипа във Вири. Дори при замразените правила по отношение на двигателите всеки човек демонстрира находчивост и изобретателност за непрекъснатото усъвършенстване на RS27. Сред другите иновации спадат важните стъпки напред, които, заедно с нашия партньор Total, предприехме по отношение на надеждност, управляемост и икономия на горивото. Въпреки това, тънкостите са тези, които позволиха на нашите екипи да оптимизират своето представяне на пистата. Няма по-добра награда от това да видиш задвижвания от Renault RS27 екип на Red Bull Racing по пътя към четири поредни титли, завършвайки ерата по начин, който усилието заслужаваше.“

Карлос Гон, председател и изпълнителен директор на Renault, заключи: „Бих искал да изкажа моите поздравления към екипите на Infiniti Red Bull Racing и Renault Sport F1 за техните шампионски победи, както през тази година, така и в предишните три сезона. Гордеем се с тази съвместна история, която добавя допълнителна титла към статистиката на Renault, установяваща компанията като един от най-успешните производители на двигатели в историята на Ф1. Tози стремеж и желание за успех вдъхнови всички работещи в Renault, тласкайки ни още по-напред. 2014 ще е по-голямо предизвикателство, но се надяваме да повторим победите с Renault Energy F1 Power Unit.“

Титлите на Renault във Формула 1

1992: Williams-Renault (3.5l V10)
1993: Williams-Renault (3.5l V10)
1994: Williams-Renault (3.5l V10)
1995: Benetton-Renault (3.0l V10)
1996: Williams-Renault (3.0l V10)
1997: Williams-Renault (3.0l V10)
2005: Renault F1 Team (3.0l V10)
2006: Renault F1 Team (2.4l V8)
2010: Red Bull Racing-Renault (2.4l V8)
2011: Infiniti Red Bull Racing-Renault (2.4l V8)
2012: Infiniti Red Bull Racing-Renault (2.4l V8)
2013: Infiniti Red Bull Racing-Renault (2.4l V8)

За Renault

Групата Renault произвежда автомобили от 1898. Днес тя е международна група, обединяваща няколко марки. През 2012 тя продаде 2,5 млн. автомобила в 128 държави. За нея работят над 128 000 човека. За да отговори на основните технологични предизвикателства на бъдещето и да продължи стратегията си на печеливш растеж, Групата впряга своето международно развитие и взаимно допълващите се марки, Renault, Dacia и Renault Samsung Motors, заедно с електрически автомобили, Алианса с Nissan и партньорството си с AVTOVAZ и Daimler. С 11 световни титли и 35 години, опитът на Renault във Формула 1 е също толкова забележителен, колкото е векторът на иновации, имидж и осведоменост.