окт 142013
 

F1 - GRAND PRIX OF JAPAN 2013• Себастиан Фетел (Infiniti Red Bull Racing) спечели Голямата награда на Япония, изпреварвайки Марк Уебър (Infiniti Red Bull Racing) и Ромен Грожан (Lotus F1 Team)
• След резултата в Корея, в Япония бе записан втори пореден 100-процентов подиум за задвижвани от Renault болиди
• За пръв път от 1996 в две поредни състезания подиумът е изцяло за задвижвани от Renault болиди*
• Кими Райконен финишира 5-и за Lotus F1 Team, осигурявайки четири от местата в Топ 5 за двигателите на Renault
• В събота Уебър осигури на Renault полпозишън №209, нов рекорд за производител на двигатели във Формула 1

Себастиан Фетел (Infiniti Red Bull Racing) спечели GP на Япония, приближавайки се изключително близо до четвъртата си световна титла. Съотборникът му Марк Уебър финишира втори, изпреварвайки Ромен Грожан, пилот на Lotus F1 Team. По този начин тримата осигуриха втори пореден 100-процентов подиум за Renault. С Кими Райконен, който пресече карирания флаг с втория Lotus пети, четири от първите пет позиции на финала бяха за болиди, задвижвани от двигатели Renault. За пръв път в последните 17 години Renault си осигури два перфектни подиума.

Трилърът в състезанието започна още в първия завой, когато Грожан, който стартира четвърти, се ускори покрай Фетел и Уебър. Той отвори 3-секундна преднина пред Уебър и Фетел, като триото остана във формация до първото влизане в бокса. Уебър спря пръв, Грожан го последва след една обиколка. Още един тур по-късно своя питстоп направи и Фетел, възстановявайки статуквото Грожан-Уебър-Фетел. Триото остана във формация до средата на надпреварата, когато Уебър направи втория си бокс. В този момент състезанието се промени; Марк бе със стратегия с три бокса, докато Грожан и Фетел с по два. Така развоят на събитията остана за последната третина на състезанието. С нови гуми Фетел успя да изпревари Грожан в 41-та обиколка. Уебър и французинът имаха напрегната битка до финалните обиколки, но австралиецът успя да направи решаващото изпреварване две обиколки преди финала.

Зад водачите се оформи сгъстен пакет, който се водеше от Хюлкенберг, следван от Алонсо, Маса, двата McLaren-а, двата Sauber-а и Райконен. Пилотите сменяха позициите си след боксовете и на пистата, като Хюлкенберг доказа, че е труден за изпреварване пилот. В крайна сметка Алонсо и Райконен успяха да го изпреварят със смели маневри, отваряйки преднина пред болида на Sauber, за да финишират четвърти и пети.

Двамата пилоти на Williams започнаха добре, като Валтери Ботас и Пастор Малдонадо потеглиха добре на старта и се движеха в средата на колоната. Те финишираха 16-и и 17-и, като и двамата имаха проблеми със силно износване на гумите. Шарл Пик с Caterham F1 Team завърши 18-и, изпреварвайки Макс Чилтън с Marussia. Гидо ван дер Гарде отпадна в първата обиколка, след като участва в инцидент с другия пилот на Marussia, Жул Бианки.

С оставащи четири състезания до края, Infiniti Red Bull Racing води класирането при конструкторите с 445 точки, следван от Ferrari с 297 точки. Mercedes са трети с 287, а Lotus имат 264. Себастиан Фетел има преднина от 90 точки пред Алонсо, като за третото място битката ще е до края. Райконен има 177 точки, следван от Хамилтън със 161 и Уебър със 148.

*Надпреварите в Канада и Франция през 1996

Теми Тафин, ръководещ работата на пистата на Renault Sport F1
Бяха изключителни две състезания за Renault Sport F1. Записахме нов рекорд за спечелени първи стартови позиции, а след това записахме 1-2-3 за второ поредно състезание. „Сузука“ винаги е била тест за двигателите и награждава най-силните пакети двигател-шаси, затова подобен резултат за нас е невероятен. Всички във Вири могат да се гордеят, че са част от този резултат – и този успех да бъде признат от партньорите на Red Bull Racing на подиума.

Може да сме доволни и от това, че допринесохме за сериозни точки и за двата шампионата. Цел в оставащите ни състезания до края на сезона ще е да максимизираме точките за всичките ни партньорски отбори, като завършим сезона – и ерата на V8 двигателите – на високо ниво. Със сигурност ще се целим да завършим първи и втори в шампионата на конструкторите с Red Bull и Lotus, ако можем. Счупихме един рекорд този уикенд, но ще е добре да вдигнем летвата още по-високо!