окт 102013
 

GPKoreaСебастиан Фетел спечели Гран при на Корея за Infiniti Red Bull Racing-Renault, изпреварвайки с четири секунди Кими Райконен.

Пилотите на Lotus F1 Team, Кими Райконен и Ромен Грожан, финишираха втори и трети, за да осигурят 100-процентов подиум за задвижвани от двигатели Renault болиди.

Това е третият за сезона подиум, окупиран изцяло от задвижвани от Renault болиди.

Фетел е бил начело на колоната в 209 от последните 213 обиколки.

Победата на Фетел му дава математически шанс да спечели шампионата в Япония.

Пилотите, разчитащи на двигатели Renault, окупираха подиума във вчерашната GP на Корея. Себастиан Фетел (Infiniti Red Bull Racing) спечели хаотичната надпреварата, изпреварвайки Кими Райконен и Ромен Грожан, пилоти на Lotus F1 Team. Перфектният подиум резултат е третият случай през сезона, в който почетната стълбичка е 100% за двигателите на Renault.*

Фетел – чиито полпозишън в събота увеличи общия брой полпозишъни на Renault до 208, като така компанията изравни резултата на Ferrari – отвори комфортна преднина пред Грожан на старта, който изпревари Хамилтън в първия завой. Дуото изгради разлика от няколко секунди пред битките зад тях, като така можаха да влязат в бокса и да се върнат на пистата във формация. Фетел остана отпред, независимо от двете излизания на колата за сигурност, но Райконен изпревари Грожан преди излизането на колата за сигурност за втори път на пистата. Финландецът направи забележително състезание от 9-та стартова позиция, изпреварвайки Розберг, Хамилтън, Алонсо, Хюлкенберг, а накрая и съотборника си, за да запише второто си поредно класиране на подиума.

Марк Уебър стартира от 13-та позиция в резултат на наказанието му с изместване с 10 места назад на решетката, но бързо се озова в Топ 10, състезавайки се с Алонсо и Райконен. Австралиецът изглеждаше готов за влизане в топ пет, но лошият късмет го застигна в 31-вата обиколка. Движейки се точно зад Райконен – който току що бе изпреварил Перез за четвъртата позиция – гумата на Серхио експлодира на правата между завои 2 и 3. Остатъците от каркаса спукаха гумата на Уебър, което наложи допълнително влизане в бокса. Когато колата за сигурност се прибра, след като пистата бе изчистена, Марк бе ударен отзад от Адриан Сутил. Изглежда при удара бе повредена горивната система в болида, в резултата на което той бе обхванат от пламъци, възпламенени от горещите ауспуси. Това прекрати надеждите за напредване в класирането и Уебър отпадна.

Williams F1 Team имаше позитивно състезание. Пастор Малдонадо се възползва от инцидента в първата обиколка, за да се придвижи в Топ 10. Той остана в близост но екшъна в по-голямата част от надпреварата, докато спречкване с Естебан Гутиерез, Фелипе маса и Серхио Перез не му костваше четири позиции. Съотборникът му, Валтери Ботас, успя да го изпревари в изпълненото с екшън състезание, като така дуото финишира на 12-та и 13-та позиция. Това обаче не отговаряше на отличното състезателно темпо.

Двамата пилоти на Caterham F1 Team отново финишираха пред двата болида на Marussias, като Шар Пик пресече карирания флаг 14-ти, а Гидо ван дер Гарде – 15-те.

Теми Тафин, ръководещ работата на пистата на Renault Sport F1

Чудесен резултат за Renault като цяло, но и много важен резултати за нашите партньори, отборите на Infiniti Red Bull Racing и Lotus F1 Team. Наистина сме много доволни и горди с нашия принос към техния успех. Троен подиум на този етап в сезона – и на този етап от живота на V8 – е голям тласък за екипа във Вири, показвайки, че сме фокусирани върху резултата, както винаги. Също така, Williams и Caterham направиха силно състезание и се надявам, че ще работим заедно, за да завършим сезона също толкова добре.

Единствената негативна нотка в това състезание бе лошият късмет на Марк. Не е ясно дали можем да използваме двигателя отново. От пръв поглед изглежда, че има много големи повреди от пожара – това наистина е непростимо, тъй като пожарът трябваше да бъде изгасен много бързо. Но съм сигурен, че ще има няколко разследвания в резултат на това. Въпреки това, ние сме достатъчно гъвкави, за да можем да играем с двигателите, ако се налага. Има малко време до Япония, затова ще прегледаме всичко много внимателно, за да видим къде сме.

*След Бахрейн и Германия