окт 012013
 

Alpine_46427_global_en- Alpine отпразнува завръщането си в моторния спорт грабвайки титлата в 2013 European Le Mans Series!

- Alpine A450 на Пиер Раг и Нелсон Панчиатичи гарантира титлата в ELMS 2013 благодарение на три финиширания на подиума, включително първата победа в Унгария, дошла 35 години след триумфа на Alpine A442b в „24 часа на Льо Ман“, пилотиран от Дидие Пирони/Жан-Пиер Жасо.

- Signatech-Alpine финишира четвърти в последния кръг за сезона на пистата „Пол Рикар“, Франция, след изпълнено с драма състезание.

 

Възраждането на Alpine бе отбелязано със завръщането на марката в моторния спорт, а в дебютният сезон на Alpine бе възнаграден с титлата в 2013 European Le Mans Series title.

Програмата на Signatech-Alpine за сезона бе потвърдена на 8 март и поставяше две цели: юнското „24 часа на Льо Ман“ и European Le Mans Series. В шестте месеца, които изминаха от това съобщение, Alpine A450 направи няколко отлични резултата: от силното представяне в Льо Ман – което донесе на тима наградата ESCRA за най-добра техническа поддръжка – до първата титла в модерната ера на марката.

Само две седмици след забележителната победа в Унгария, Signatech-Alpine се нареди за старта на „3-те часа на Пол Рикар“ с взор, вперен в ELMS титлата. Това стана 39 години след последната титла на Ален Серпаджи, Жерар Ларус, Жан-Пиер Жабуи и Ален Кудини.

В провелото се този уикенд състезание Пиер Раг класира Alpine A450 на втора стартова редица. Той направи предпазлив старт на състезанието, в резултат на което се подреди зад основния си конкурент за шампионата. По-дълъг пит стоп на последните обаче позволи на френския пилот да излезе на 4-то място по време на своя 90-минутен стинт.

След това той предаде болида в ръцете на Нелсон Панчиатици, който бе принуден да влезе в бокса, за да смени повреден волан малко след смяната си. Превъзмогвайки този непредвиден бокс, Нелсон си проправи път обратно към челото на колоната, за да грабне титлата, която в един момент изглеждаше, че се изплъзва от ръцете на Alpine…

В крайна сметка Alpine A450 с №36 се изкачи от седмото до четвъртото място, след като подобри най-добрата си обиколка в състезанието и след един последен питстоп за Панчиатичи, необходим му да завърши 3-часовото състезание. Напрежението не попречи на Нелсон в битката му, а четвъртото място бе достатъчно за титлата на Alpine в ELMS 2013.

“Tази титла е огромна награда за сезон, който, смятам аз, бе белязан от демонстрация, решителност и професионализъм,“ заключи Бернар Оливие след финала. “От самото начало на програмата бяхме достатъчно привилигировани, за да се възползваме от силната подкрепа на медиите и състезателните фенове. Искаме да посветим тази титла на тях. Вероятно това е само първата стъпка…“

“Мисля, че можем да кажем, че Alpine се завърна,” коментира тим шефът на Signatech Alpine, Филип Сино. “Този отбор е като едно семейство; семейство, което работи много упорито. Не беше лесно, защото програмата стартира късно и ни отне известно време, за да задействаме всичко. Беше и много емоционално пилотиране. Бих искал да честитя и на Пол-Луп Шатин за неговото състезание, което му донесе титлата в неговата категория. Той вярваше силно в нашия проект и се нядавам да го видя като част от нашата LM P2 програма през следващия сезон. Прекалено е рано да говорим за 2014, но разглеждаме възможността за пуснем два болида Alpine A450 в „Льо Ман“, като част от по-широка програма.”

Колегата на Филип Сино, Дидие Калмелс добави: „Тази титла е перфектната награда за усилената работа и жертви, дадени от Филип Сино. Той беше перфектният лидер и винаги поставяше отбора на първо място. Без съмнение страстта му осигури успех на тази програма.“

Пилотите на тима също бяха във възторг, включително Пиер Раг, който направи безупречен сезон: „Това е много трогателен момент, много вълнуващ също така. Преживяхме няколко страшни момента, но основното е, че спечелихме шампионата. Тази титла демонстрира нивото ни, като направихме последователен напредък. Време е да отпразнуваме успеха си, който Signatech-Alpine заслужава на 100 процента!”

Нелсон Панчиатичи добави: “Беше изпълнено с драма състезание, което се оказа доста трудно за нас. Натисках колкото мога в първия си стинт, за да се изкача в подреждането, но краят на състезанието бе по-лесен. Може би имахме малко късмет днес, но единствената ни цел винаги е била титлата. Всички работиха изключително здраво в тази програма и днес сформирахме истинско семейство. Това е прекрасна отплата.”

Подобно на по-възрастните пилоти, Пол-Луп Шатин имаше драматично състезание на „Льо Кастел“, но „младши“ пилотът на Alpine успя да стигне до второто място в клас LM PC, спечелвайки по този начин титлата в категорията!

Тристан Гоменди бе с Signatech-Alpine на „Льо Кастел“, за да сподели празненствата за титлата. Освен че се състезава в „24 часа на Льо Ман“ заедно с Пиер и Нелсон, той извърши значително количество тестова работа по Alpine A450 в течение на годината.

 

2013 „3 часа на Пол Рикар“ – резултати:
1, Murphy Prototypes (Хирши/Хартли), 93 обиколки
2, Morand Racing (Клиен/Гачнанг), +6.255 сек
3, Jota Sport (Tърви/Долан), +21.691сек
4, Signatech-Alpine (Раг/Панчиатичи), +1:24.350 мин.
5, Boutsen Ginion Racing (Купенс/Кападия), +1:38.954 мин, и т.н.
Класиране в 2013 European Le Mans Series (отбори)
1, Signatech Alpine (85 точки)
2, Thiriet by TDS Racing (77)
3, Jota Sport (71) и т.н.

Класиране в 2013 European Le Mans Series (пилоти)
1, Нелсон Панчиатичи и Приер Раг (85 точки)
2, Пиер Тириет (77)
3, Оливер Търви и Симон Долан (71) и т.н.