юли 092013
 

F1-GP-GermanyДвигателят Renault RS27 изведе Себастиан Фетел (Infiniti Red Bull Racing) до първата му победа в GP на Германия. Настоящият световен шампион взе победата с преднина от една секунда пред Кими Райконен (Lotus F1 Team), чийто съотборник Ромен Грожан остана трети. По този начин подиумът бе окупиран от трима пилоти, разчитащи на двигатели Renault. Това се случва за втори път, след като през април в Бахрейн отново подиумът бе за пилоти с двигатели Renault.
Фетел пое лидерството още на старта, изпреварвайки стартиралия от първа позиция Люис Хамилтън, като Марк Уебър също успя да изпревари британеца и се нареди втори след съотборника си. Двамата поддържаха преднината си пред пилота на Mercedes до първото влизане в бокса. Проблем доведе до падане на задно ляво колело от болида на Уебър, което го отведе на края на колоната, на една обиколка изоставане от водачите. Австралиецът обаче се върна в обиколката на водачите, когато колата за сигурност излезе на пистата, предизвикана от опасния инцидент с болида на Бианки. Оттам насетне Уебър проведе изключително стремглаво изкачване в класирането, довело го до седмото място на финала.
Фетел, двата болида на Lotus и Алонсо въртяха обиколки на по около секунда разстояние един от друг по време на първите два стинта, подготвяйки сцената за грандиозния финал след третите смени на гуми. Грожан влезе в бокса пръв, последван от Фетел една обиколка по-късно, но Райконен остана още 10 обиколки на пистата, като така си осигури възможността да сложи по-бързите меки гуми за финалния спринт. Той настигна и изпревари съотборника си пет обиколки преди финала, след което започна да застига Фетел, но германецът удържа натиска и спечели четвъртото си Гран При от началото на годината. Грожан устоя на силната атака на Алонсо, за да си гарантира второто качване на подиума през сезона.
Пастор Малдонадо и Валтери Ботас направиха силно състезание Williams F1 Team, движейки се в зоната на точките в по-голямата част от състезанието, докато забавяне в бокса при спиранията и на двамата пилоти ги смъкна назад в класирането. Те финишираха на 15-а и 16-а позиция. Caterham F1 Team финишира точно зад Williams, като Шарл Пик и Гидо ван дер Гарде останаха 17-и и 18-и на финала.
Infiniti Red Bull Racing води в класирането на конструкторите с 67 точки преднина пред Mercedes, а трети и четвърти са отборите на Ferrari и Lotus F1 Team. Себастиан Фетел увеличи преднината си в класирането на пилотите и вече има 157 точки. След него се нареждат Фернандо Алонсо със 123 и Кими Райконен със 116 точки.

Rеми Тафин, шеф на Renault Sport F1, отговорен за работата на екипа на пистата

Излишно е да казвам, че сме възхитени от този резултат. Не само, че тримата пилоти окупираха подиума, но те водиха битка през цялото състезание, дори и в последната обиколка. Това е първият ни троен подиум от GP на Бахрейн през април, който е много добре дошъл в този етап от сезона – браво на всички във Вири и Mecachrome, които работят изключително добре с отговорните за шаситата екипи в Милтън Кейнс и Енстоун.
Можем да сме много положително настроени по отношение на Williams, които бяха в зоната на точките в голяма част от състезанието, но ги изпуснаха в бокса. Темпото ни в дълга серия е нещо, което можем да пренесем в Унгария и върху което да надграждаме. Caterham също имаше силно състезание, завършвайки пред Marussia.
Има малка почивка до Гран при на Унгария и време да обмислим всички събития от изминалия уикенд. Унгария е писта, която обикновено подхожда на двигателя Renault, затова ще отидем там още по-силни.

F1-GP-Germany-2