ное 072012
 

Георги Иванов, моторспорт коментатор и главен редактор на сп. Evo

Походът на Робер Консани и навигаторът му Никола Клингер към две от титлите в IRC завърши с успешен край в битката за едната от тях. До старта на рали „Кипър”, което сложи край на последния сезон в историята на IRC, двамата имаха шанс да спечелят първото място при автомобилите с един двигателен мост (2WD), както и титлата при серийните автомобили (Production Cup).

В Кипър Консани стартира с Renault Clio R3, което означаваше, че ще може да спечели точки само в класирането при автомобилите с един двигателен мост. Но състезаващият се с украински лиценз пилот беше принуден да спре още в началото – в четвъртата отсечка получи повреда в съединителя, а на другия ден се оказа, че проблемът е много сериозен и той и Никола не могат да се върнат по системата „Супер рали”.

„Много сме разочаровани, че нямахме възможност да се борим до самия край на ралито за титлата в 2WD – заяви Консани. – Преди да стартираме в Кипър трябваше да изберем за кой шампионат ще се борим и ние заложихме на 2WD, почувствах се много зле, когато спряхме още в първия ден на състезанието, иначе щеше да стане много интересна битка с Хари Хънт.”

В крайна сметка, Консани остана втори в подреждането на пилотите, каращи автомобили с един двигателен мост, изпреварен от Хънт, който взе втората си титла в тази категория за последните три сезона. Робер завърши сезона с 87 точки, а Хънт събра 126.

Двамата записаха по две победи през сезона – Робер спечели в Унгария и Украйна, а Хънт – в Сан Марино и Кипър, но да не забравяме, че в последния кръг точките се удвояват и така за финал Хънт взе 50 наведнъж.

В крайното класиране в 2WD 7-ата позиция е за българският екипаж Тодор Славов/Добромир Филипов (Bulbet, Renault Clio R3), които спечелиха победата в единствения си старт този сезон в IRC – рали „Сливен”.

Дотук със загубената битка, сега следва спечелената – Консани пренаписа историята в ралитата в борбата за първото място в Production Cup. Най-малкото защото със своя Megane RS успя да победи всички свои съперници, състезаващи се с автомобили 4х4. Разработен като по-достъпна алтернатива на автомобилите от група N със задвижване 4х4, Megane RS е с предно задвижване, но по мощност почти не отстъпва на по-силните автомобили.

Консани и Клингер спечелиха титлата в IRC Production Cup с 97 точки, като в Кипър до техния резултат успя да се доближи само бившият световен шампион в група N Тошихиро Араи, който взе 50 точки и завърши сезона с 86. Ранният лидер в това класиране Андреас Айгнер остана трети за годината, след като в Кипър взе едва 8 точки.

Консани взе титлата в Production Cup с три победи този сезон: на Канарските острови, в Украйна и в България, като в рали „Ялта” дори успя да се качи на подиума в генералното класиране и записа първи спечелени отсечки за Renault в IRC.

В крайна сметка, Консани и Клингер спечелиха по-трудната титла, тази за която трябваше да се борят срещу много по-силни автомобили от техния и само липсата на шанс ги лиши от първото място в крайното класиране и в 2WD, където Renault Clio R3 е автомобилът-еталон в последните сезони.