окт 152012
 

Георги Иванов, моторспорт коментатор и главен редактор на сп. Evo

Робер Консани (навигатор Никола Клингер, Renault Megane RS) изпусна шанса да си гарантира поне една титла в IRC в италианската асфалтова класика „Сан Ремо“, предпоследен кръг от шампионата за 2012. Французинът се движеше втори в класирането на серийните автомоби (IRC Production Cup) и определено имаше шанс за място на подиума при автомобилите с един двигателен мост (2WD).
Но тогава коварните отсечки на „Сан Ремо“ отвърнаха на удара. През 1999 рали „Сан Ремо“ беше първото рали от световния шампионат, което гледах на живо и трябва да ви кажа, че няма такива пътчета – тесни, с хлъзгав асфалт и слепи завои. Неслучайно малцина успяха да намерят отговор на скоростта на нашия приятел от рали „България“ Джандоменико Басо.
Та, Консани направи едно завъртане, лек удар и поражения върху задния мост. Но успя да продължи. Малко по-късно обаче той се завъртя отново и този път при следващия удар се скъса джантата.
Точно за „Сан Ремо“ Никола Клингер разказваше, че на места асфалтът е много хлъзгав и колата им губи сцепление, като гумите не стъпват добре и пилотът не може да използва добре мощността на мотора.
Все пак, той и Консани се отърваха без проблеми и не им потрябва късмета, който помогна на новия европейски шампион Юхо Ханинен. Финландецът излетя от пътя в легендарната отсечка „Ронде“ и паркира на покрива на съседна тоалетна на двора, която се оказа удобно близо до трасето. Добре че покривът се оказа здрав.
Но за феновете на Renault имаше и добри новини в рали „Сан Ремо“ – местният ас Федерико Гасперети, също с Megane RS спечели първото място в Production Cup, а той и Роберто Вескови се качиха на подиума в 2WD. Със своето Clio R3 Вескови се класира 10-и в генералното подреждане и втори в 2WD, а Гасперети остани 11-и в общото класиране и 3-и в 2WD. Още едно доказателство, че за хлъзгавия асфалт по отсечките над Сан Ремо, Clio R3 е по-подходящият автомобил.
Сега всичко ще се решава на макадама в Кипър (2-4 ноември), където на Консани ще кара с Clio R3. Там точките се удвояват, така че битката ще е много по-оспорвана. Но с този автомобил Консани ще може да печели точки само за класирането в 2WD, където има 11 точки аванс пред Хари Хънт – 87 на 76.
В Production Cup инициативата минава в ръцете на съперниците на Консани, но още не се знае кой точно ще стартира в Кипър. Французинът има 22 точки аванс пред Андреас Айгнер, а на 34 е Марко Темпестини. Шанс има, но не е голям и ще зависи от представянето на местните пилоти в група N.
На 4 ноемви всичко ще е ясно, дотогава да стискаме палци на Робер и Никола.